Najczęściej zadawane pytania


1. W jakich samochodach można montować tego typu zabudowy? Jakie warunki techniczne muszą być zachowane, aby były spełnione wymogi bezpieczeństwa?
Kabiny PONY można montować praktycznie we wszystkich markach  samochodów ciężarowych i dostawczych. Kabiny są montowane najczęściej w pojazdach nie posiadających leżanek lub w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Klient wybiera montaż kabiny na szoferce dziennej,  która jest krótsza  o ok 0,5 m od szoferki "sypialnej”. Jak łatwo obliczyć zyskuje się wtedy ok ponad 3,5 m3 powierzchni ładunkowej. Dotyczy to szczególnie samochodów lub zestawów do przewozu ładunków przestrzennych.Ta grupa pojazdów to najczęściej podwozia w grupie 6-16 DMC takie jak Renault Midlum, DAF LF, Volvo FL, Mb Atego, MAN TGL. 
Kabiny są montowane zgodnie z opracowana w PONY technologią w oparciu o wytyczne producentów podwozi. Ponadto system mocowania kabiny PONY do szoferki pojazdu był sprawdzany i testowany w Instytutach Badawczych, co potwierdzają certyfikaty na znak B oraz TUV. Firma PONY pracuje w oparciu o system zarządzania jakością wg  ISO 9001.

2. Jak się instaluje kabiny lub spojlery na pojeździe?
Sam proces montażu polega na klejeniu kabiny do połaci dachu oraz podłączeniu wszystkich instalacji elektrycznych. Aby operacja montażu mogła zostać przeprowadzona prawidłowo sama kabina sypialna musi być wykonana precyzyjnie. Chodzi o to aby kształt " podłogi " kabiny sypialnej był dokładnym negatywem zewnętrznej połaci dachu szoferki. Jeżeli ten warunek nie jest spełniony tzn. kabina sypialna nie dolega dobrze do dachu szoferki na całej powierzchni, a tylko opiera się w kilku punktach, to może to skutkować  problemami ze stabilnością mocowania kabiny sypialnej, nieszczelnością połączenia oraz powodować deformację dachu kabiny samochodu.W naszej firmie szczególny nacisk kładziemy na precyzyjne wykonanie form szkieletów kabin oraz dokładny montaż.

3. Czy taka ingerencja nie narusza gwarancji na samochód. Czy montaż kabiny sypialnej wymaga umowy z producentem auta. Jakie on stawia warunki?
Każdy producent kabin musi zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności za swoje działania. Dlatego tez firma PONY szczególnie dba o jakość swoich produktów oraz precyzyjny montaż. Potwierdzeniem tego jest udzielanie 24 miesięcznej gwarancji. Niezależnie od gwarancji na samą kabinę PONY odpowiadamy za obręb montażu. Warunki techniczne odnośnie montażu osprzętu  i dodatkowego wyposażenia określone są w homologacji pojazdu oraz w wytycznych dla producentów nadwozi i osprzętu. Ponieważ firma PONY  jest również producentem kompletnych nadwozi do całej gamy samochodów ciężarowych i dostawczych posiadamy umowy z takimi firmami jak Mercedes Benz Polska, MAN, RENAULT, DAF.

4. Ile kosztuje taka zabudowa dla samochodu dostawczego, np. Citroena Jumper, a ile np. dla DAF-a CF?
Ceny naszych kabin sypialnych są zależne od ich wyposażenia oraz wielkości kabiny. Kabiny wykonywane są w 2 standardach. Pierwszy to kabiny typu Fantasy z pełnym wyposażeniem, kompletnym ospoilerowniem oraz lakierowaniem na kod koloru podwozia. Druga grupa to kabiny Basic przeznaczone głównie dla użytkowników używanych samochodów dla których istotna jest cena kabiny przy zachowaniu wysokiej jakości produktu. Różnica w cenie wynika z wyposażenia kabiny oraz odjęcia kosztów lakierowania (standard to kabina biała), a nie z niższej  jakości produktu. O uzyskanie dokłądnych ceny kabin prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny. 

5. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając wykonawcę takiej zabudowy?
Klient myślący o zakupie kabiny sypialnej powinien brać pod uwagę co najmniej kilka ważnych aspektów. Kabina będzie "nierozłącznym " elementem samochodu,  najczęściej nowego o wartości wielokrotnie przekraczającej cenę kabiny. Problemy dotyczące jakości i funkcjonalności kabiny sypialnej będą więc skutkowały pojawieniem się problemów z całym samochodem . Nie da się zdjąć kabiny i oddać do naprawy czy poprawek. Dlatego też poza ceną kabiny, należy zwrócić uwagę na jakość jej wykonania czy dopasowanie do samochodu.

6. Na jakie oszczędności paliwa może liczyć właściciel pojazdu z zabudową?
Z uwagi na bardzo dobrze dobrany kształt naszych kabin uzupełnionych ospoilerowaniem , użytkownicy mogą liczyć na stosunkowo znaczące oszczędności. Przy zakresach prędkości 80-90 km/h dla samochodu klasy Iveco Daily oszczędności mogą sięgać do 2 litrów/100 km w stosunku do pojazdu bez naszej kabiny, co potwierdziły przeprowadzane specjalne testy właśnie dla takiego pojazdu .

7. Kto zleca montaż takich kabin?
 
Zlecenia na montaż kabin dostajemy zarówno od firm transportowych, dealerów oraz firm produkcyjno-usługowych posiadających własny transport. Najczęściej są to przewoźnicy międzynarodowi, dla których jest to najbardziej optymalne rozwiązanie zarówno pod względem ekonomicznym jak i bezpieczeństwa.